/Files/images/rozklad__urokv/учнівська.gif

Самоврядування – спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті й виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою їх залучення до організації спільної діяльності.

Шкільне самоврядування допомагає учням організувати власне життя і життя своїх товаришів. Адже взаємостосунки, які існують у класному колективі, розв’язування певних конфліктів, захист своїх прав та інтересів, спільні пошуки тих чи інших шляхів для виконання поставлених завдань – це і є перші кроки у доросле життя. Повноцінному учнівському самоврядуванню притаманна раціональна внутрішня організованість, що виявляється у загальній захопленості справою, нових ініціативах, високому рівні відповідальності за спільну справу.

У сучасних умовах постає соціальна потреба у наявності особистості, спроможної розв’язати і щоденні, і масштабні завдання, які забезпечують не просто виживання, а прогрес нації. Саме такою наукою управління є участь у шкільному самоврядуванні.

Учнівське самоврядування «Дитяча Республіка».

Учнівське самоврядування Бурштинської ЗОШ №2 I-III ступенів – це спосіб організації життя учнівського колективу. У нашому навчальному закладі створена модель учнівського самоврядування Дитяча Республіка.

Учнівське самоврядування – це добровільне об'єднання учнів, мета якого - сформувати в дітей вміння господарювати у школі, класі, вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

Метою діяльності учнівського парламенту нашої школи є:

- засвоєння демократичних норм, традицій, принципів.

- прилучення до загальнолюдських цінностей: формування активної особистості, котра здатна нести відповідальність за свої вчинки, громадянина України.

- захист прав та інтересів учнів.

- об’єднання зусиль для добрих і корисних справ.

- формування активної позиції школярів.

- створення атмосфери взаємопорозуміння.

Учнівський парламент діє на засадах:

1. Добровільного членства.

2. Демократії, законності, гласності.

3. Довіри і толерантності.

4. Відповідальності перед громадою школи.

Функції учнівського самоврядування:

- комунікативна;

- соціалізуюча;

- організаторська;

- превентивна;

- виховна;

- захисна.

Робота органів самоврядування у закладі сприяє:

- участі у суспільно корисній праці, проведенні організаторських акцій на здійснення загальношкільних традиційних заходів тощо;

- виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності: майбутній громадянин повинен уміти реально оцінити себе, жити в колективі, навчитися створювати його атмосферу, враховувати думки меншості, шукати шляхи до вирішення тих чи інших питань;

- єдність вимог і повага до особистості.

Засновниками учнівського самоврядування є учні 5-11 класів, представники цих класів беруть участь у засіданні учнівської конференції (1-2 рази в семестр).Учнівське самоврядування складається з класного самоврядування та загальношкільного, із тісним зв’язком органів самоврядування, тобто класне самоврядування підпорядковується загальношкільному. Педагогічний колектив здійснює консультативне керівництво органів учнівського самоврядування.

Класні збори – це колективний орган самоврядування в класі.Основне завдання класних зборів – обговорення й вирішення питань життєдіяльності класного колективу. Класні збори проводяться щомісячно, орієнтовно раз або двічі на місяць.Кожен член класного колективу має право виступати на зборах. Класні збори обирають старосту класу, членів комісії учкому, делегатів на шкільну конференцію, рекомендують кандидатури в Раду школи, заслуховують звіти про виконання доручень, рішення учкому та учнівської конференції, питання організації та проведення чергування по класу.

Рішенням учнівської конференції прийняло структуру органів учнівського самоврядування і затвердило в наступному вигляді. Згідно цієї структури – найвищим органом між конференціями є Вища рада Дитячої республіки, куди входять:

президент;

голова парламенту;

голови комісій;

губернатори (старости старших класів, тобто 9-11 класів, які обираються на учнівській конференції).

Правовим підґрунтям Дитячої Республіки є:

- Конституція України.

- Конвенція ООН про права дитини.

- Закон України « Про освіту».

- Конституція Дитячої Республіки.

- Статут Дитячої Республіки.

- Декларація про права дитини.

Вища Рада Дитячої республіки входить у Раду школи, де Вища Рада Дитячої республіки безпосередньо взаємодіє з адміністрацією школи, педагогічним колективом та батьківським комітетом.

Президент:

- відповідає за виконання плану роботи;

- контролює роботу парламенту ДР;

- розв’язує поточні питання учнівського самоврядування.

Голова парламенту:

- здійснює загальне керівництво парламенту;

- готує і проводить засідання парламенту ДР;

- спрямовує роботу комісій;

- контролює роботу комісій;

- організовує та проводить учнівські конференції.

Голови комісій:

- готують та проводять засідання комісій;

- складають плани роботи комісій;

- на засіданнях парламенту доповідають про виконану роботу;

- разом з членами комісій виконують завдання комісій;

Губернатори (старости 9-11 класів):

- забезпечують оперативне інформування старост класів про рішення комісій парламенту та вищої ради ДР;

- на засіданнях вищої ради ДР доповідають про виконану роботу;

- разом з старостами класів виконують завдання комісій парламенту;

- допомагають учням знайти вихід із складних ситуацій.

Структура постійно діючих комісій парламенту ДР.

Комісія організації і проведення дозвілля.

Комісія внутрішніх і зовнішніх зв’язків інформації.

Комісія патріотичного виховання і екології.

Комісія спорту та здорового способу життя.

Комісія морально-етичного виховання і духовного вдосконалення.

Комісія дисципліни і порядку.

Парламент ДР вирішує питання: санітарний стан класів; ведення старостами класів обліку відвідування учнями уроків, рейди ігровими залами і вулицями Бурштина в урочний час, з метою виявлення учнів які ухиляються від навчання, порядок та контроль чергових учнів по школі та в їдальні. Вища рада ДР проводить засідання на теми «Мої права та обов’язки» (Конвенція ООН про права дитини»), «Чи потрібне у школі учнівське самоврядування», «Яким має бути учнівське самоврядування в школі», «Роль органів учнівського самоврядування в боротьбі з поширенням шкідливих звичок», «Роль органів учнівського самоврядування стосовно правопорушень у школі».

Окремим пунктом стоїть діяльність комісії із внутрішніх і зовнішніх зв’язків яка підготувала випуск стіннівок: до Дня працівника освіти , до річниці заснування УПА, до Нового року, до Дня Валентина, до Дня Матері, до Дня Перемоги та місячник «Без Секретів». Важливим є створення патріотичного кутка « Герої не вмирають». Слід звернути увагу на роботу комісії морально-етичного і духовного вдосконалення, яка активно приймала участь в благодійних акціях, що проводились в місті та районі. Зокрема зібрано і передано у відділ освіти 1397 гривень, які учні зібрали в ході проведення акції «На крилах щастя», 587 гривень зібрано в ході акції «Почуйте всі» і передано у відділ освіти, 417 кг. картоплі ,зібраної під час акції «П'ять картоплин» передано у Бурштинську міську лікарню. До дня Святого Миколая учні школи закупили подарунки для дітей, що опинились в складних життєвих ситуаціях, на суму 997 гривень і відвезли їх в обласний реабілітаційний центр в села Мединя. Вже стало доброю традицією організовувати благодійну ярмарку з метою допомоги важкопораненим учасникам АТО. Так, вже 2 роки поспіль, учням вдається назбирати чималі суми грошей, а саме: у 2014 році – більше восьми тисяч гривень, цього року – майже 10000 тисяч гривень.

Найбільше заслуговує уваги комісія організації і проведення дозвілля. Саме ця комісія займається організацією дозвілля протягом року, яка підготувала ряд загальношкільних заходів: «Учителеві жовтень усміхається», розважально-інтелектуальне свято між 4-ми класами «Казкові осінні ігри-конкурси», «Різдвяні фестини», розважальну програму до Дня Валентина «Кохання з першого погляду», розважальну програму «Школа має таланти», шкільний фестиваль «Пісня – душа народу», «Панна школи ».Певної уваги заслуговує і діяльність комісії із патріотичного виховання та екології, яка підготувала декаду козацьких традицій «Ми родом з України» між усіма паралелями класів. Комісія також брала участь у підготовці урочистого прийому 2-их класів у козачата. Комісія із патріотичного виховання підготувала загальношкільну лінійку присвячену 86-річниці з дня смерті О. Басараб. Також комісія активно долучилася до акції «Запали свічкупам’яті » (Голодомор 1932 - 1933рр.) і відвідала міське Віче біля РАІ, а для учнів школи підготувала газету «Трагедія українського народу» (Голодомор 1932-1933 рр.). Друга частина комісії, що відповідає за екологію здійснила фотовиставку «Скривджена земля», та провели Акцію «Смітникам – Ні! Чистоті – Так!».

Комісія із спорту та здорового способу життя контролює санітарно-гігієнічний стан класних приміщень, який фіксувався на екрані чистоти. До Дня боротьби зі СНІДом комісія підготувала на районний конкурс «Зупинемо СНІД разом» газету «Найкраще - один партнер на все життя»та організувала роздачу застерігаючи значків. Комісія брала активну участь у підготовці та організації спортивно-розважального конкурсу між 5-ми класами «Великі перегони». Також кожного року вдало проходять дні здоров'я з виходом у ліс. Комісія з дисципліни і порядку контролює чистоту у класах та пришкільній ділянці.

Проводяться виховні заходи, які заплановані згідно плану роботи школи і плану парламенту ДР. На високому організаційному і художньо-естетичному рівні пройшли: День вчителя,Фестиваль «Обдарованість» ( додаток) – це свято вшанування переможців олімпіад, конкурсів і змагань; фестиваль української пісні, реквієм пам’яті Ольги Басараб – міський захід, свято вручення документів про закінчення школи випускникам 9 та 11 класів.

Багато уваги приділяється військово-патріотичному вихованню учнів і зокрема подальшому розширенню їх участі у військово – патріотичній грі «Джура». Проводяться декади козацьких традицій «Ми родом з України», в ході яких всі класи демонструють елементи стройової підготовки, знання з історії козаччини, спритність і вправність в «Козацьких забавах». Завершено ритуальну стінку козацького куреня імені Б.Хмельницького, зібрано достатньо історичних матеріалів про козацьких гетьманів і полковників. В шкільному музеї О.Басараб систематично проводились екскурсії для учнів школи і району. Зокрема, 6 листопада було проведено екскурсію для спілки офіцерів м. Львова та учнів ліцеїв і гімназій. Також члени учнівського парламенту брали участь у міському інтелектуально-патріотичному конкурсі « Що? Де? Коли?».

Парламент Дитячої Республіки співпрацює з класними керівниками, зокрема, у проведенні загальношкільних змагань, конкурсу «Клас року». Спільно з класними керівниками на виховних годинах проводить анкетування, опитувальники на теми: «Плануємо своє завтра», «Твоя самооцінка», «Твій вибір життєвий успіх», «Чи впевнений ти у собі», «Перевір свої знання про СНІД», які показали, що учні добре обізнані із такою проблемою як СНІД. На нарадах класних керівників вирішуються питання діяльності класних активів та роль класного керівника у залученні учнів до загальношкільних колективних творчих справ, що дає певний результат у проведенні заходів.

Досить висока роль органів учнівського самоврядування у вирішенні проблем, що виникають в учнівському середовищі. Комісія із дисципліни і порядку кожну п’ятницю тижня перевіряє санітарний стан класу, контролює носіння учнями шкільної форми, чергування по школі. Учнівське самоврядування повністю виконує свої обов’язки, вони зацікавлені, вони активні, вони успішні, вони досягають поставленої мети. Багато дітей в школі є творчими, саме для них Дитяча Республіка влаштовує конкурси «Умілі ручки», «Золотий пензлик», «Голосок», де школярі мають можливість відпочити і насолодитись мистецтвом, зарядитись новими творчими ідеями, показавши хороші результати. Варто зазначити, що учениця нашої школи, Видай Еріка з 10 класу, є лідером бурштинського учнівського самоврядування. Вона брала участь у всеукраїнському форумі учнівського самоврядування та успішно представила проект з екології « Очисти себе, очисти свою країну». Форум проходив у Києві з 28 по 31 жовтня. Пишаємось такою прогресивною, успішною і талановитою молоддю!

/Files/images/rozklad__urokv/microsoft_office_powerpoint_viewer.png

Модель учнівського самоврядування

Кiлькiсть переглядiв: 694

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.